Supply Chain in de kleding industrie
Wat was de vraag?
Een kleding-retail bedrijf liep door verschillende elkaar opvolgende strategieën vast in de door haarzelf opgezette operationele processen. Door het vertrek van meerdere sleutel personen waren de opgezette processen niet meer geborgd en was de organisatie niet meer in staat efficient en effectief te handelen. De eerste vraag was dan ook om helpen te vereenvoudigen.
Waarom koos de klant voor ons?
Nadat een accountancy kantoor een eerste analyse had gemaakt vanuit de financiële gegevens en pijnpunten had blootgelegd werd snel duidelijk dat er operationele ervaring nodig was om de organisatie te ondersteunen en te helpen vereenvoudigen. De operationele ervaring binnen deze sector was aanwezig binnen Charlie Knows.
Hoe hebben we dit aangepakt?
Naast de reeds geconstateerde knelpunten hebben we een analyse gemaakt van operationele problemen. Hieruit kwamen tien concrete verbeterpunten die we samen met de mensen van de organisatie hebben doorgevoerd.
Wat was het resultaat?
Standaardisatie van het consignment proces, inzicht in de goederenstroom (koppeling supply and demand), verbeterde operationele controle en een vereenvoudiging van de fiscale opzet.